IDEJAS

1. Metamo kauliņu izmantošana. 
Izgatavoti viens vai vairāki metamie kauliņi ar 6 vai vairākām skaldnēm. Uz viena metamā kauliņa skaldnēm uzrakstītas daļas (decimāldaļas, veseli skaitļi, monomi, polinomi), uz otra - veseli skaitļi (skaldņu saturs atkarīgs no apgūstamās tēmas). Ja ir iespēja, tad uz cita kauliņa skaldnēm ir darbības.
Met kauliņus un pilda attiecīgās darbības. 
Ja ir problēmas ar kauliņiem, tad to pašu var uztaisīt kāršu veidā vai kā prezentāciju. 

2. Kopīgā un atšķirīgā meklēšana.
Viena no iespējamām tēmām ir četrstūri. Skolēnus sadala grupās pa tik skolēniem, cik ir salīdzināmie objekti. Katrs skolēns saņem lapu ar uzrakstītu objektu. Vienas grupas skolēniem ir viens un tas pats objekts. Tad skolēns aptaujā klasesbiedrus no citām grupām, lai atrastu kopīgās un atšķirīgās iezīmes. Katrs skolēns drīkst otram dot tikai vienu atšķirīgo un kopīgo iezīmi, pie kam jāpieraksta tā skolēna vārds, kurš to ir teicis. Pēc tam to visu īsi pārrunā.

3. Šajā saitē ir maza programmiņa 5. klases sākumam reizrēķina atkārtošanai.

https://scratch.mit.edu/projects/73532626/

4. Šajā saitē ir maza Scratch programmiņa, lai, nostiprinātu galvas rēķinus. pieejamas trīs grūtības pakāpes. Tā kā tā nav manis programmēta spēle, tad to pārbaudot, iesaku izvēlēties tikai saskaitīšanas un atņemšanas darbības.

https://scratch.mit.edu/projects/72606198/

5. Divu skaitļu reizinājums. Viens skaitlis ir no 1 līdz 10. Otrs skaitlis ir no 11 līdz 20. Tiek piedāvāti 14 vai 15 piemēri. Pēc katra piemēra paziņojums par atbildes pareizību. Noslēgumā parādās vērtējumi:

IZCILI - 100% pareizi
LABI - pareizi vairāk kā 60% atbilžu
TEV VĒL JĀPASTRĀDĀ - pareizi mazāk kā 60% atbilžu.

https://scratch.mit.edu/projects/73594324/


6. Divu skaitļu saskaitīšana. Viens skaitlis ir no 1 līdz 50. Otrs skaitlis ir no 51 līdz 99. Tiek piedāvāti 14 vai 15 piemēri. Pēc katra piemēra paziņojums par atbildes pareizību. Noslēgumā parādās vērtējumi:

IZCILI - 100% pareizi
LABI - pareizi vairāk kā 60% atbilžu
TEV VĒL JĀPASTRĀDĀ - pareizi mazāk kā 60% atbilžu.

https://scratch.mit.edu/projects/73595568/

7. Maza spēlīte reizrēķinam. Skaitļi arī mazos padsmitos.

https://scratch.mit.edu/projects/1284403/

8. Starp kuriem diviem veseliem skaitļiem atrodas kvadrātsaknes vērtība? (8. klase)

Sadala skolēnus nelielās grupās (3-4 skolēni). Katrā grupā ir dažādu spēju skolēni. Sākumā iedod darba lapu un kalkulatoru. Iedoti vairāki piemēri (ap 10), kur no jebkura skaitļa (sākumā līdz 100) jāizvelk kvadrātsakne un jāpieraksta ar dubulto nevienādību, starp kuriem diviem veseliem skaitļiem atrodas šī kvadrātsaknes vērtība. . Kad tas izdarīts, tad tālāk kalkulatorus izmantot vairs nedrīkst. Tad skolēni savā grupā mēģina saprast, izdomāt, kā šo novērtēšanu veikt galvā, bez kalkulatora. visi grupā vienojas un izveido nelielu prezentāciju, bet tā, lai to var prezentēt jebkurš no grupas. Skolēni stāsta skolēniem, kā viņi domā. Tālāk jau seko īsa katras grupas prezentācija (2 min.). Stundas beigās, protams, atgriezeniskā saite.

9. http://www.thatquiz.org/ - laba saite matemātikā. Ir arī algebras elementi. Iespējams arī saņemt atgriezenisko saiti (feedback), ieliekot attiecīgo ķeksīti. Iespējams izvēlēties gan piemēru skaitu, gan grūtības pakāpi - diferencētā mācīšanos.


10. Zemāk esošajā saitē redzams video par KVADRĀTNEVIENĀDĪBU atrisināšanu

KVADRĀTNEVIENĀDĪBU RISINĀŠANA


11. Divas labas spēlites 5. klases skolēniem, sākot atkārtojumu par parastajām daļām

http://phet.colorado.edu/sims/html/fraction-matcher/latest/fraction-matcher_en.html  - sameklēt līdzīgos zīmējumus vai zīmējumu ar atbilstošo daļu

http://www.mathplayground.com/puzzle_pics_fractions.html  - Puzle, skaitļa atlikšana uz ass :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru